Gyldendal Busreklame

SkyShowtime

SkyShowtime sendte Schmeichel på gaden

Der skal noget ekstraordinært til for at trænge igennem reklamestøjen anno 2025 og ikke mindst for at få sin del af forbrugernes opmærksomhed på det danske marked for streamingtjenester. En ekstremt konkurrencepræget kategori, der er domineret af både internationale giganter og stærke danske public service-aktører.

Men den marketingmæssige udfordring synes vi i den grad, at SkyShowtime og Wavemaker har løst optimalt i forbindelse med deres lancering af den nye Schmeichel dokumentar. Her har de med strategisk stærkt medievalg og en unik kreativ eksekvering virkelig udnyttet busmediets muligheder på ekstraordinær vis.

Derfor kåres netop SkyShowtime og Wavemaker som Månedens Kampagne i februar.

 

Strategisk stærkt medievalg – der sikrer både bred og ekstraordinær opmærksomhed

Ifølge DR’s medieudvikling er SkyShowtime end ikke blandt de 10 største streamingtjenester i Danmark. Det fortæller noget om den hårde konkurrence på markedet, hvor blandt andet indhold som store sportsrettigheder og stærke danske TV-programmer er med til at afgøre, hvilke streamingtjenester, der ”klarer cuttet” i den enkelte husstand.

Derfor er det af afgørende vigtighed, at SkyShowtime både kommer bredt ud og får skabt den maksimale, ekstraordinære opmærksomhed, når en spritny dokumentar med fodbold-folkehelten Peter Schmeichel har premiere på streamingtjenesten i Danmark.

Her synes vi, at medievalget af netop busreklamer er strategisk stærkt set til denne kampagne. Busreklamer er nemlig sammen med outdoor reklamekategorien generelt en af de sidste mediegrupper, som stadig kan opnå høj dækning og frekvens overfor en helt bred målgruppe – da mediet ikke kan fravælges eller adblockes. Heller ikke af de yngre målgrupper, som er heavy users af netop streaming, men samtidig er blevet næsten umulige at nå effektivt med traditionelle kampagnemedier som TV, Radio og dagblade.                                     

Når medievalget så er landet på netop busreklamer – så er det ydermere stærkt set af SkyShowtime og Wavemaker ikke blot at indkøbe en ”standard kampagne på standard reklameformater”, men derimod vælge det størst mulige high impact format i form af en fuldfoliering af bussen, som giver kampagnen de optimale forudsætninger for at skabe reklameeksponeringer, der både bliver set og husket af modtagerne.                                         

 

En unik kreativ eksekvering på en unik medieflade

Valget af en unik medieflade gør dog ikke arbejdet selv – det er den kreative eksekvering på fladen, der er afgørende for den maksimale effekt – og også her har SkyShowtime og Wavemaker excelleret.

Med billedet af Schmeichel i fuldt spring, som vi alle husker ham, får Skyshowtime skabt stærkt blikfang – og sikkert også vækket gode minder hos de mange fodboldglade danskere, der troligt har fulgt med og heppet, hvad end det var EM-finalen eller en vigtig Champions League kamp, der skulle vindes.

Ud over at udnytte hele den kæmpestore flade på bussen til at få Schmeichel ud i fuld længde, har de også indtænkt små, men unikke kreative detaljer, såsom at hjulkapslen er inddraget kreativt og bruges som en rullende bold, hvilket er med til at skabe en dynamisk reklame med wow-effekt.

 

Stærk brandaktivering

Derudover er den stærke brandaktivering på bussen brugt som en del af et lanceringsevent, hvor Peter Schmeichel selv har været ude for at sætte sin autograf på bussen. Det har været med til at generere content til brug på tværs af sociale medier m.v., hvilket har betydet, at endnu flere modtagere har set busreklamen i det digitale rum. Dermed har SkyShowtime og Wavemaker opnået mere end blot reklameeksponeringer. De har opnået en ekstraordinær brandaktivering, der uden tvivl har skabt optimal opmærksomhed hos de danske streamingforbrugere.

Annoncør
https://www.skyshowtime.com/

Medier
Fuldfolieret bus og bagsider

Periode
Uge 06-10 2025

Geografi
København

Bureau
Wavemaker

Busreklame Gyldendal