Taffel Chips Eurosize

SF

I 1800-tallet stillede man op på ølkasser og råbte fra speakers corner. Men hvad gør man i dag, når man vil sætte et emne på dagsordenen? Vi tror på, at et high impact-medie i form afen fuldfolieret bus er vores tids svar på et opråb fra speakers corner.

Det har i hvert fald virket for SF. De har skabt en effektfuld kampagne, hvor kombinationen af medievalg, kreativitet og timing har sat gang i den offentlige debat om det kommende amerikanske valg.

”Vi har før erfaret, at busannoncer er en fed platform til at starte en vigtig offentlig debatom EU. Og særligt, fordi bussen kan bruges aktivt og give en bestemt effekt – som her, hvor hjulene ligner rullende øjne, når bussen er i fart. Vi har med denne annonce forsøgt os med et humoristisk greb, selvom emnet er alvorligt,” udtaler Nils Brøgger, Kampagnechef i SF.

High impact til agenda setting

Kampagnen illustrerer tydeligt, hvordan busmediet kan være et effektivt og engagerende redskab til at nå ud til et bredt publikum, også når det kommer til agenda setting. Det er stærkt at se, at SF har valgt ét high impact-format til deres kampagne. Der er nemlig ingen tvivl om, at en kreativ fuldfolieret bus virkelig kan få folk til at stoppe op og tænke.

Dobbelt op på effekt

De københavnske gader oplevede bussen med de rullende øjne for første gang i 2016. Her skabte SF i samarbejde med Uncle Grey den iøjnefaldende bus, som gik viralt. Den er stadig mindst lige så veleksekveret og aktuel i 2024, hvor genkendeligheden samtidig kan være med til at øge effekten af kampagnen.

Alt i alt en virkelig kreativt stærk og veludført busreklame, som udnytter busmediets styrker og muligheder på bedste vis, uanset politiske overbevisninger. Derfor er SF og deres højaktuelle 2024-udgave af bussen med rullende øjne kåret som vinder af månedens kampagne i marts.

Annoncør
https://sf.dk/

Medier
Fuldfolieret højreside inkl. hjulkapsler

Periode
Uge 10 2024

Geografi
København

Bureau
Uncle Grey