Fynske Bank

NRGi

Alene i 2023 blev der indregistreret hele 80.000 nye El-biler og Plug In hybrid-biler i Danmark. Der kommer derfor hele tiden mange nye kunder på markedet for private ladestandere – men for de fleste er valget af ladeløsning en jungle med et væld af forskellige udbydere og abonnementsformer. Derfor har NGRi brug for at gøre effektivt opmærksom på sig selv overfor relevante elbil-ejere i et stærkt konkurrencepræget marked.

En svær opgave som ZUPA og NRGi dog har formået at løse til UG med deres kampagne, der derfor kåres som en fortjent vinder af Månedens Kampagne i juli.

Stærkt strategisk medievalg sikrer maksimal relevans

En altafgørende præmis for at trænge effektivt igennem til forbrugerne er, at man formår at være relevant for modtageren i den anden ende af reklameeksponeringen. Den præmis har NRGi og ZUPA opfyldt til fulde via deres strategiske valg af busbagsider som bærende medievalg i kampagnen.

Med valget af busbagsider som reklameflade har de nemlig kunnet sikret sig optimal share of voice i lige præcis NRGi’s primære markedsområde via geografisk målretning. Kampagnen har ud fra vores vurdering sikret optimalt kampagnetryk hos netop de modtagere, hvor kendskabet til NRGi i forvejen er tilstrækkelig højt – og vejen mod et køb af en NRGi ladestander derfor er tilsvarende kortere.

Kontekst og humor sikrer maksimal opmærksomhed

Valget af busbagsiderne er ligeledes stærkt tænkt, da mediets eksponeringssituationer er spot on for lige netop denne kampagne. En stor del af mediets eksponeringer rammer nemlig målgruppen, når kampagnens budskab er allermest relevant – imens de sidder i bilen, måske endda med en batteriprocent, der er faretruende lav.

Kampagnen sikrer sig derudover maksimal opmærksomhed ved at kommunikere direkte til bilisterne og ramme det ømmeste punkt for enhver, der er skiftet til elbil: Spildtiden, når man er tvunget til at lade op, mens man er på farten. Måden hvorpå det kommunikeres med sjove visualiseringer af bilisters ubehjælpsomme forsøg på at udnytte spildtiden, synes vi også kreativt rammer plet. Vi synes ikke kun, at de er sjove, men tror også på, at de er effektive. Nylige analyser viser nemlig, at humoren med fordel kan bruges i reklamer, da 90% i højere grad husker en sjov annonce og hele 72% faktisk vil vælge et humoristisk brand frem for konkurrenterne.

Så alt i alt er vi overbeviste om, at NRGi og ZUPA med deres strategiske medievalg, direkte kommunikation og kreative humor formår at ramme plet med deres kampagne. Derfor er de en velfortjent vinder af titlen som Månedens Kampagne i juli måned. Endnu en gang stort tillykke!

Kilder: Dansk Statistik – Biler 2023, System1 reklame-analyse 2023

Annoncør
https://nrgi.dk/

Medier
Fuldfolierede bagsider

Periode
Uge 31-34 2024

Geografi
Segmenteret Jylland

Bureau
ZUPA

Fynske Bank