Lyngby Storcenter
Jørgen, Carlos og Aase er blot nogle af de stamkunder, der stråler i Lyngby Storcenters jubilæumskampagne, hvor de fejrer deres 50-års fødselsdag ved at sætte fokus på de kunder, der har været med fra begyndelsen
Kampagnen har fået plads på flere af vores high-impact-busreklamer og hylder kunderne med fantastiske billeder fra en stilet fotosession ledsaget af små anekdoter. Anekdoterne fortæller historien om et shoppingcenter, der rummer mange, hjertevarme historier og i bund og grund er meget mere end bare en indkøbsmulighed på vejen.
Kreativ, simpel, fængende og empatisk
Lyngby Storcenter får i vores øjne de helt rigtige følelser frem, når vi ser kreativerne. Det er tydeligt, at centeret er for alle. Kampagnen stråler af mangfoldighed og indkapsler samtidig fællesskabet, der er i at have været stamkunde i Lyngby Storcenter. En meget fin tilgang til en kampagne, der skal ramme et geografisk segmenteret publikum.
Kampagnen er et rigtig godt eksempel på en regional annoncør, der formår at skrue helt op for ambitionerne og i vores øjne leverer en kampagne, der kan konkurrere med internationale annoncører.
Lever både online og offline
Lyngby Storcenters kampagne kører på to fuldfolierede busser på både højre-, venstre- og bagsider og er desuden suppleret af fuldfolierede bagsider på flere busser. Derudover kører kampagnen også digitalt, hvor bl.a. en ”behind the scenes”-video fra fotoshootet supplerer modelbillederne på busserne. Det taler direkte ind i en voksende omnichannel-markedsføringstrend, hvor et stykke content ikke længere kun bor på ét medie.
I takt med, at medieforbruget bliver mere og mere fragmenteret, bliver annoncørerne nødt til at gøre det samme med deres mediemix. Hvis vi f.eks. kigger på kategorien tøj og mode, er det fortsat lige over halvdelen af alle danskere, der finder inspiration til deres køb via offline touchpoints. Det er således afgørende for en annoncør som Lyngby Storcenter at have høj, offline synlighed overfor deres målgruppe – i dette tilfælde i geografien omkring Lyngby Storcenter.
Kampagnen blev kåret som Månedens Kampagne hos Out of Home Media i september 2023.
Kilder: CCS Danmark (OCS), 2021
Annoncør
https://lyngbystorcenter.dk/
Medier
Fuldfolierede bagsider og fuldfolierede busser
Periode
Uge 39-41 2023
Geografi
Segmenteret lokal
Bureau
OMD, Marketsquare