Lungeforeningen
Året 2020 blev stærkt domineret af Covid-19 virus. I den forbindelse kan vi ikke komme udenom, at specifikke grupper har måtte se sig mere udsatte end andre. Lungeforeningen har i samarbejde med bureauet Sincera udarbejdet en større cross-media kampagne, for at få de unge til at forstå vigtigheden af den verdensomspændende pandemi.
Et grundigt analyse-arbejde ligger til baggrund for efterårets kampagne – for hvordan får vi egentlig unge til at ændre adfærd? Da løftede pegefingre og skræmmekampagner ikke viste effekt på målgruppen, måtte der tages nye midler i brug. Løsningen blev en kampagne med fokus på “klamhed.”
Hvem deler du spyt med?
Som leadbureau på kampagnen ”Hvem deler du spyt med?”, er Sincera gået all in på at fastholde og sprede budskabet om det klamme i at dele spyt – og corona – med hinanden – endnu længere ud til festglade unge. Det hele startede med en reklamevideo. Filmen, der nu er set over 1,5 mio. gange på sociale medier, har affødt tusindvis af reaktioner.
”Ved at benytte os af nøglemotiver, festglade unge, fra filmen på en bus har vi fået mulighed for at sprede budskabet langs linje 7As rute gennem København – inklusive foran Hovedbanegården, hvor mange unge befinder sig i løbet af dagen – og ikke mindst om aftenen” siger Niels Damgaard-Jensen, partner i Sincera og kreativt ansvarlig for kampagnen.
For at skabe en klar rød tråd til reklamevideoens handling, blev den fuldfolierede højreside dækket med en specialfolie, som lyser op i mørke.
Annoncør
https://www.lunge.dk/
Medier
Helfolieret højreside, højresider, eurosizeplus, digital netværk
Periode
Uge 40-44 2020