KLM
Vinteren er over os, og rejselysten titter frem de dage, hvor kulden er ekstra hård. Vi er i hvert fald de første til at indrømme, at vi nemt kan drømme os til en tur under varmere himmelstrøg. Meget tyder på, at vi ikke er de eneste: En ny kundeundersøgelse fra Europæiske ERV viser, at hele 19% planlægger en udenlandsrejse i juleferien i år!
Rejsende fra Jylland har umiddelbart to muligheder, hvis de skal med flyveren: Skal de køre tværs over Storebælt for at kunne komme langt ud i verden med de store flyselskaber, eller skal de tage med et af lavprisselskaberne, der fylder afgangstavlerne i de jyske lufthavne?
KLM’s USP: Giver jyske rejsende nem adgang til hele verden
KLM har fra lufthavnene i Billund og Aalborg mere end 50 ugentlige flyvninger til Schiphol i Amsterdam – en af Europas største lufthavne, som har direkte flyvninger til de fleste dele af verden.
KLM’s Kom frem friskere-kampagne minder forbrugerne om, at de kan komme nemt ud i hele verden uden at gå på kompromis med komforten. Kampagnen kører på fuldfolierede busbagsider geografisk segmenteret efter lufthavnene i Aalborg og Billund.
Kampagnen bringer brandet top-of-mind i den geografiske målgruppe
KLM’s kampagne kører på by- og regionsbusser fordelt i både Nord- og Midtjylland samt Syddanmark. Dermed styrker KLM sit brand overfor de relevante forbrugere, samtidigt med at mængden af spildkontakter formindskes.
Og bussernes kreativ er desuden tilpasset, sådan at der står ”fra Billund” på nogle af teksterne og ”fra Aalborg” på andre. En god beslutning – det er nemlig sådan, at 36% af danskerne er ekstra interesserede i at se reklamer med lokale tilbud.
Stærkt kreativ på et klassisk format
Hos Out of Home Media er vi altid glade for at se gennemtænkte kampagner på vores high impact busbagsider. Formatet er stærkt, fordi det har en god, stor størrelse, og så er det vores medie med allerhøjst synlighed. Hele 62% af danskerne ser ugentligt reklamer på bussernes bagsider.
Kreativet her fungerer rigtig godt, til dels fordi det er humoristisk og skaber blikfang, og til dels fordi KLM får fortalt uden at bruge ord, at de rejsende kan forvente god komfort og at ankomme friske og klar til eventyr på destinationen.
Kampagnen blev kåret som Månedens Kampagne for november.
Kilder:
Europæiske ERV, 2023
CCS Danmark (OCS), 2021
Index Danmark (Gallup), 2022/2023
Annoncør
https://www.klm.dk/en
Medier
Fuldfolierede bagsider
Periode
Uge 45-46 2023
Geografi
Segmenteret regional
Bureau
Havas Media, M&C Saatchi