
Busreklamer gør Jolly Cola til “talk of the town”
Bryggeriet Vestfyen, der ejer Jolly Cola-brandet, er ude med sin største marketingindsats i årevis. Kampagnen kommer i kølvandet på debatten om boykot af amerikanske varer og fokuserer på, at Jolly Cola er 100 % dansk. For at opnå bred rækkevidde og synlighed i hele landet har de valgt busreklamer som en central del af mediemixet – og det har haft tydelig effekt. Jolly Cola er blevet talk of town.
360 graders eksponering
”Helt Speciel Dansk”. Budskabet er enkelt og let at afkode – et vigtigt udgangspunkt for kampagnen, fortæller Thomas Lindegaard, Senior Brand Manager hos Bryggeriet Vestfyen. Kampagnen har desuden haft fokus på 360 graders eksponering med et mix af online annoncering, outdoor og butiksaktivering, som skaber synergi og sikrer synlighed på alle tidspunkter.
Busreklamer giver synlighed i hele landet
En af busmediets helt store styrker er ”high impact”. Og netop muligheden for at opnå bred rækkevidde, stor synlighed i hele landet og høj frekvens med gentagne eksponeringer var de primære årsager til, at Vestfyen valgte busmediet som et centralt medie i kampagnen.
”Busserne fylder meget i gadebilledet, bevæger sig rundt og giver mulighed for at være synlig og ramme folk flere gange. Og så giver den brede flade os mulighed for at blive endnu mere synlige med vores budskab”, siger Thomas Lindegaard.
Kampagnen har skabt interesse – og resultater
Outdoor-indsatsen har sikret massiv synlighed, og hos Vestfyen er der ingen tvivl om, at busserne har været en afgørende faktor i den medieomtale, som har gjort Jolly Cola til talk of town.
”Både nationale og internationale medier samt anerkendte fagpersoner har været interesseret i og omtalt kampagnen. Vi får henvendelser fra folk, der har set reklamerne på busserne, både forbrugere, kunder, butikker og restauranter. Vi har tidligere brugt andre former for outdoor, men det har givet en anden effekt med busreklamerne. Dét, at de bevæger sig rundt, gør mediet mere levende og betyder, at forbrugerne tager imod budskabet på en anden måde”, afslutter Thomas.
Vestfyen har med en stærk kampagne og optimal timing formået at sætte Jolly Cola på landkortet – og agendaen. Hos medierne, de politisk bevidste forbrugere og alle dem, der bare gerne vil købe dansk.
Og salget taler sit tydelige sprog: Rema 1000, Fleggaard og Salling Group melder alle om markante stigninger, og i Rema 1000 oplevede de konkret en 13-dobling af salget i marts sammenlignet med samme måned sidste år. Hos Vestfyen selv har man oplevet mere end en fordobling i salget af Jolly i årets første måneder.
Kæmpe godt gået af Vestfyen og Jolly Cola. Det har været en fornøjelse at være en del af kampagnen – og hjælpe jer med at få budskabet bredt og effektivt ud.
Annoncør
www.bryggeriet-vestfyen.dk/jolly-cola
Medier
Fuldfolieret bagside og højreside
Periode
Uge 13-18 2025
