Jägermeister busreklame

Hans Just – Jägermeister

Hvad tænker du, når du tænker på Jägermeister? Mange forbinder den populære bitter med en iskold tår i godt selskab, en sjov aften, eller måske er den firkantede flaske endda fast gæst til årets julefrokost.

Jägermeister er et af verdens mest kendte spiritusbrands og har siden 1935 produceret den karakteristiske bitter med smag fra planter, urter og blomster. En smag, som mange af os tydeligt genkalder, når vi ser det ikoniske logo med hjorten.

Den danske spiritusdistributør Hans Just kørte hen over efteråret en kampagne for at fremme Jägermeister-brandets synlighed i forbindelse med, at danskerne igen samles til middage og fester op til jul og nytår.

Store formater placerer Jägermeister øverst i bevidstheden

Hans Just har i samarbejde med Mindshare skruet helt op for effekten med denne kampagne. Den kører nemlig på flere af vores fuldfolierede busformater, hvor der er masser af kvadratmeter at vise kreativerne frem på.

Og så er det værd at nævne, at hver femte dansker faktisk anser et brand som succesfuldt, hvis de møder mange outdoor-reklamer for brandet.

De store formater skaber let blikfang, og med så højt brandkendskab, som Jägermeister nu engang har, er det svært ikke at lande top of mind hos modtageren, næste gang der skal en flaske bitter på bordet.

Brandets størrelse er den faktor med størst indflydelse på en kampagnes ROI. Faktisk kan et stort brand være med til at fordoble ROI’en op til 20 gange! Den faktor med næststørste indflydelse er den kreative kvalitet (op til 12 gange).

Har jeg ikke set den før?!

Det siger sig selv; et stærkt brand bygges over tid, og selv et veletableret et af slagsen har brug for kontinuerlig synlighed. Derfor er noget af det, vi er imponerede over ved denne kampagne det strategiske fokus på synlighed på de mest relevante tidspunkter.

Hans Just-kampagnen har nemlig kørt ad to omgange: Første gang i midten af sommeren, hvor vejret var fantastisk, og hvor en iskold sjus lød som en god start på sommerfesten. Og nu kører den så endnu engang med timingen fra oktober til midt december; perfekt timet med at prime modtagerne inden årets sidste store fester.

Samme kampagnekreativ med to forskellige aktualiteter. Med høj effekt, høj synlighed og et ekstra boost i frekvensen. Faktisk når de fem busser, som samlet kører i 16 uger, ud til 50% af den københavnske befolkning – altså mere end 600.000 mennesker! Dét er altså stærkt!

Kampagnen modtog titlen “Månedens Kampagne” for oktober.

Kilder: CCS Danmark (OCS) 2021, The Drivers of Profitability 2023, Paul Dyson – accelero, Index Danmark (Gallup) 2022/2023

Annoncør
https://hansjust.dk/

Medier
Fuldfolierede bagsider og fuldfolieret højreside inkl. bagside

Periode
Uge 24-31 2023

Geografi
København

Bureau
Mindshare

Jägermeister busreklame
Jägermeister busreklame