
IKEA
Det længeventede IKEA København slog endelig dørene op for kødbollesultne interiørkunder i august 2023. Til stor glæde for københavnerne er der blevet plads til hele 19.377 kvadratmeter fyldt med MALM, ISTAD, OMAR og FRAKTA lige midt i København ved Dybbølsbro.
Det er lige omkring halvdelen af danskerne, der giver en reklame mere opmærksomhed, når den er kreativ og innovativ. Dette gælder uden tvivl den danske IKEA-kampagne. En kampagne, som selvfølgelig skulle ud til københavnere på farten med busformater fra Out of Home Media.
IKEA-kampagnen, som er lavet i samarbejde med Dentsu og Marketsquare, har nemlig både kørt på vores fuldfolierede busbagsider i hele København samt en fuldfolieret bus – selvfølgelig med rute forbi det nye cityvarehus. Derudover har man bl.a. også kunnet møde kampagnen på Instagram, hvor de små kvadratiske billeder på samme vis bliver målt op i kvadratmeter for at illustrere størrelsen på det store, nye varehus.
Med mixet af reklameformater opnås både høj dækning og frekvens, samtidigt med at der ved hver ny eksponering skabes en ny oplevelse hos modtageren. Man kan nemlig ikke helt lade være med at kigge på de iøjnefaldende kreativer, der tæller kvadratmeter rundt i bybilledet for at læse den fængende tekst.
I den første uge bød IKEA København velkommen til knapt 70.000 besøgende, og de så desuden en flot stigning i deres onlinesalg, hvor knapt hver 10. køb blev foretaget i den uge. Stort tillykke med en succesfuld åbningsuge!
Kampagnen blev kåret som Månedens Kampagne hos Out of Home Media i august 2023.
https://www.ikea.dk/
Medier
Fuldfolierede bagsider og fuldfolieret bus
Periode
Uge 33-37 2023

