
Foodora
Hvert tiende aftensmåltid i Danmark bliver i dag klaret med take-away – og hele 67% af de 18-24-årige bestiller take-away på mobilen minimum månedligt.
Kampen om forbrugernes opmærksomhed er derfor hård blandt de mange aktører, der ønsker at blive danskernes foretrukne leverandør af hurtig og lækker mad. Derfor er det vigtigt at sikre sig en kontinuerlig høj synlighed – ikke mindst overfor de yngre målgrupper, som i stigende grad vælger medier som TV og Facebook fra.
Netop dette er Foodora lykkedes stærkt med i maj måned 2023, hvor deres fængende, nye ”Bare fordi”-brandunivers er rullet ud på reklamepladserne på bybussernes højre- og venstresider i København og Aarhus.
Med denne geografiske segmentering udnytter Foodora-kampagnen overrepræsentationen af yngre forbrugere i Danmarks to største byer. Derudover passer valget af langside-streamer-formatet perfekt til Foodora-kampagnen med et enkelt og catchy budskab og en afsender med højt kendskab. Med dette medievalg har Foodora kunnet komme ”langt på literen” med kampagnebudgettet og prioritere en høj share-of-voice i bybilledet. Desuden leverer busreklamerne en ekstra fordel til kampagnen, idet de især ses i trafikken om eftermiddagen, når sulten er ved at melde sig, og aftensmaden skal planlægges.
…og så har Foodora selvfølgelig også lige toppet deres kampagnesynlighed med vores store digitale skærme på et af Danmarks mest ikoniske trafik-knudepunkter: Rådhuspladsen i København. Bare fordi.
Kampagnen blev kåret som Månedens Kampagne hos Out of Home Media i maj 2023.
Kilder: Gallup Indeks Danmark, Madkulturen 2021, OCS 2021
Annoncør
https://www.foodora.dk/
Medier
Venstresider, højresider og digitale skærme på Rådhuspladsen
Periode
Uge 19 – 23 2023
Geografi
København, Aarhus, Aalborg og Odense
Bureau
Dentsu

