
Danske Spil
Tænk hvis du vandt.
6 ud af 10 danskere kan godt lide at ‘spille med’ i de store lotterier herhjemme. Nogle har et lod i puljen hver uge, mens andre er mere sporadiske deltagere, der kun spiller med, når de føler sig heldige eller drømmen om den helt store gevinst bliver pirret lidt ekstra.
Netop dette formår Danske Spil, GroupM og Robert/Boisen & Like-minded at tale ind i med deres veleksekverede outdoorkampagne, som i januar måned har prydet busbagsiderne i en række danske byer. Derfor er de den velfortjente vinder af prisen som Månedens Kampagne i januar måned.
Stærk kobling mellem medievalg og budskab
På trods af at layoutet blot består af en rød baggrund, et logo og en hvid tekst formår Danske Spil at skabe blikfang i bybilledet med et målrettet budskab. Kampagnen taler direkte til trafikanten bag bussen, som ikke kan undgå at forestille sig situationen: tænk hvis nu telefonen pludselig vibrerede i lommen!
Danske Spil har udarbejdet et unikt kreativ, hvor budskabet er tilpasset busmediet – og dét er vi ret vilde med.
En allerede stærk etableret brandposition kan øge effekten af ens medieindsatser op til 20 gange. Dette sikrer hurtig afsenderidentifikation og budskabsafkodning hos beskueren. Det faktum udnytter Danske Spil til fulde i deres kreative eksekvering, hvor de med Lottos enkle, men stærke virkemidler sikrer hurtig brand-genkendelse.
Busreklamer sikrer den høje kontinuerlige dækning
Med en så bred målgruppe som Lottos og en ugentlig vinderchance, er der behov for en medieindsats, der kan sikre kontinuerlig høj og bred dækning. Af den grund har Lotto i mange år været en fast bestanddel af de danske tv-reklameblokke. Lotto har med kombinationen af tv- og busreklamer sikret sig en fastholdelse af deres høje kampagnedækning – og givetvis endda en forøgelse af denne.
Kilder:
Index Danmark/Gallup, 2022/2023
The Drivers of Profitability, 2023 – accelero
Annoncør
https://danskespil.dk/
Medier
Fuldfolierede bagsider
Periode
Uge1-4 2024
Geografi
København, Odense, Roskilde, Kolding og Esbjerg
Bureau
GroupM, Robert/Boisen & Like-minded

