Fynske Bank

Call Me

Apropos effektiv markedsføring. Så er det, når en kampagne effektfuldt formår at skille sig positivt ud fra konkurrenternes – og derfor løber Call Me med titlen som Månedens Kampagne i august.

Positiv og effektiv opmærksomhed i en generisk kategori

Call Me agerer i en kategori, hvor stort set alle konkurrenternes primære marketingbudskab er mere data og lavere priser. Det kræver derfor mod fra Call Me at turde gå en anden vej og i stedet sætte fokus på, hvordan danskerne taler sammen. Først med det prisbelønnede ”Tal ordentligt”-univers og nu med denne ”Apropos”-kampagne.

Men med tanke på, at størstedelen af forbrugerne foretrækker brands, der tager et socialt ansvar – så tror vi på, at en kampagne som denne kan være med til at skabe både positiv og effektiv opmærksomhed omkring Call Me, når den bevæger sig rundt i bybilledet. Ikke mindst når man formår at eksekvere det så elegant, som denne kampagne gør rent kreativt.

Apropos bagende…

Reklamer i bybilledet bruges ofte til at ”råbe højt” overfor forbrugerne og tiltvinge sig deres opmærksomhed med farverige billeder og catchy produkt-USP’er. Men også her tør Call Me’s kampagne at skille sig kreativt ud. De har nemlig fravalgt ”larmende” visuelle elementer og holdt sig til rolige farver og en kort informativ tekst. Man kunne jo næsten sige, at Call Me faktisk vælger at tale med modtagerne i stedet for at råbe til dem…

Samtidig er vi dog ikke i tvivl om, at kampagnen nok skal skabe den ønskede eftertænksomhed og handling hos modtagerne, da den medie-tilpassede overskrift ”apropos bagende” med sikkerhed vækker trafikanternes nysgerrighed og får dem til at læse med.

Stort tillykke til Call Me, Brandhouse og Wavemaker med den fortjente titel som Månedens Kampagne i august.

Kilder: PWC Consumer Insights Survey, OCS 2021

Annoncør
https://www.callme.dk//

Medier
Fuldfolierede bagsider, fuldfolieret højreside

Periode
Uge 33-36 2024

Geografi
København, Aarhus, Aalborg og Odense

Bureau
Wavemaker
Brandhouse

Call Me
Call Me