Ben & Jerry’s
Har du også haft lyst til at kravle under et tæppe og først komme ud igen, når det er blevet sommer? Det ville i hvert fald ikke være så underligt, da vinteren i år har været den næstvådeste siden 1874. Netop denne trang til hygge og higen efter sommer har Unilever og Mindshare efter vores mening talt direkte ind i med deres cookie dough-kampagne for Ben & Jerry’s.
Kreativitet og tydelig kommunikation
Med de ikoniske køer, den blå himmel, grønne marker, legende ordspil og ikke mindst cookie-dough i massevis har kampagnen gjort sit for at trigge københavnernes is-cravings i en grå måned.
Med et veletableret brand og et genkendeligt kommunikationsunivers er outdoor annoncering et oplagt medievalg – især når man samtidig eksekverer det så kreativt og stadig holder budskabet enkelt. Så har man i vores øjne skabt en kampagne-eksekvering, der er en sikker vinder.
Outdoor som bærende medie
Det er stærkt set at bringe outdoor annoncering i spil som bærende medie i kampagnestrategien. Outdoor formår nemlig at skabe både høj dækning og high impact. Derudover er eksponeringen og opmærksomheden hos forbrugerne i høj grad blevet skabt på det helt rette tidspunkt – drivetime fra kl. 15 til 18, hvor danskerne snacker allermest, hvilket kun gør medievalget ekstra godt. Når de så ydermere skræddersyer kreative løsninger til den enkelte medieflade – så er de i den grad gået all-in i effektiv brug af outdoor annoncering.
Så med både stor kreativitet og mediestrategisk snilde er Ben & Jerry’s en velfortjent vinder af titlen som Månedens Kampagne i februar 2024.
Kilder:
TV2 Vejret, Epinion
Annoncør
https://www.benjerry.dk/
Medier
Fuldfolierede bagsider, fuldfolieret højreside inkl. bagside
Periode
Uge 5-12 2024
Geografi
København, Odense, Aarhus og Aalborg
Bureau
Mindshare