Ikea busreklame

Outdoor Stafetten

Du får ikke en større mulighed

Bussen er hamrende svær at komme udenom. Både helt bogstaveligt, men så sandelig også i mediaplanen. I hvert fald hvis man går efter opmærksomhed og kendskab. Og især hvis den kreative ide udnytter alle bussens muligheder. For hvis der er et sted, hvor der er mulighed for geniale ideer og spektakulære eksekveringer – så er det på bussen.

Outdoor Stafetten… I like it. What is it?

Outdoor Stafetten udfordrer de bedste bureauer i Danmark – heriblandt jeres – til at vise, hvad I kan, når det handler om at udnytte bussen, som det effektive medie den er. Det kræver kreative og ambitiøse annoncører. Det leverer I. Vi leverer busser og tager os af al produktion, montage osv.

Der er 20 busser til rådighed og dermed 20 bureauer, der kan være med. Det er først-til-mølle princippet – så når I modtager en invitationen, skal I bare skynde jer at sige ja tak. Herefter tildeles I en deadline.

Vi tillader os at sende jeres løsning tilbage, hvis vi ikke synes, niveauet er højt nok. Derudover skal Movia også godkende løsningen.

 

Vigtigt at vide, inden I går i gang

  1. Der er 20 busser til rådighed.
  2. Løsningen skal være for en kommerciel annoncør. Det er ikke muligt at deltage med løsninger for organisationer, NGO’er osv.
  3. Det er bussens højre side. Den ind mod fortovet. Og kun den. Ikke bagenden. Ikke taget. Ikke venstre side. Lige meget hvad. Der er lige regler for alle og det kan ikke gradbøjes.

Så simpelt er det:

I får stillet en helfolieret HØJREside til rådighed gratis i én måned (inkl. produktion/ opsætning/nedtagning) for en kunde/annoncør valgt af jer. Og I eksekverer det, efter jeres opfattelse, ”optimale” på mediefladen. Færdiggørelse, foto, rentegning mv. står I selv for.

Vi indrykker helsider i Berlingske, hvor vi viser udvalgte eksekveringer – og hvor både bureau, kunde og OOHM kan fortælle om idéen og eksekveringen. Her til kommer PR i diverse branchemedier.

Der gennemføres 20 ”runder” med forskellige toneangivende bureauer.

Dommerpanelet fra Rambuk vurderer de 20 eksekveringer og nominerer det antal, de ønsker samt finder den endelige vinder.

De nominerede eksekveringer og vinderen indsendes til Cannes Lions af OOHM.

Vinderen (annoncøren) får for 500.000 kr. i visninger (OOHM’s outdoor listepriser).

Teamet, der vinder 1. præmien, kommer til Cannes Lions (max. tre personer).

Alle nominerede og vinderen præsenteres til Årets Rambuk af dommerpanelet.

2018-2019

Den første Outdoor Stafet blev taget super godt imod og vi kunne næsten ikke få armene ned over alle de unikke og kreative eksekveringer. I 2018 sendte vi derfor for anden gang outdoor stafetten rundt mellem de danske bureauer. Opgaven var præcis den samme – tænk kreativt og udnyt busmediets potentiale på en fuldfolieret højreside.

Se alle deltagere

2020-2021

For tredje gang blev stafetten uddelt og denne gang var det ikke kun bureauerne som tog udfordringen op. Danmarks Medie- og Journalisthøjskole ville også være med og satte derfor de kreative studerende på arbejde. Det endte ud et hav af gode idéer og i sidste ende løb klassens vinder-gruppe afsted med en plads i Outdoor Stafetten.

Se alle deltagere

2022-2023

Outdoor stafetten rullede igen ud i 2022-2023. Nye bureauer og kreative løsninger rullede ud i gadebilledet og for første gang i stafettens historie, bredte indsendelserne sig nu fra København til nye egne af Danmark. Både jyder og fynboer kunne pludselig opleve stafetten med egne øjne, da vi modtog fuldfolierede højresider til både bybusserne i Odense samt i Aalborg.

Se alle deltagere

Ja tak

vi vil gerne vide mere om
Outdoor Stafetten