6 råd til outdoor
Vi er vilde med effektiv outdoor! Vi har derfor opstillet 6 gode råd til outdoor eksekvering, som kan hjælpe dig til, at få mest muligt ud af din næste outdoor kampagne.
1. Think BIG
Når det kommer til outdoor, skal du altid huske på, at budskabet skal kunne afkodes på længere afstand. Vi anbefaler at tekst til både busmediet og EurosizePlus har en størrelse på minimum 100 pkt.
2. Enkelhed
Layoutet bør ikke indeholde for mange budskaber/elementer. Mere end 2-3 budskaber forlænger afkodningstiden og forringer dermed effekten. Hold tekst kort og præcist og benyt billeder og grafik uden for mange detaljer.
3. Motiv
Ved at vise produkt og/eller pris vækkes nysgerrighed hos beskueren. Billeder af personer, ansigter og øjne fanger naturligt interesse og skaber derfor også godt blikfang i bybilledet.
4. Variation
Hvis du har flere forskellige budskaber, er det en god idé at lave flere forskellige varianter af dit layout. Benyt f.eks. flere motiver til at ramme forskellige målgrupper.
5. Kontrast
Du opnår størst opmærksomhed og synlighed, hvor der er størst kontrast. Benyt derfor kontraster til at fremhæve specifikke områder, tekststykker eller lignende.
6. Synergi
Outdoor leverer bred dækning og høj frekvens. Samtidig giver outdoor god synergi til fx TV og online kampagner. Brug derfor outdoor som en del af din næste cross-media kampagne.
Vil du have flere råd?
Hvad enten du har spørgsmål til vores medier, en eventuel kampagne eller eksisterende kampagner, står vi klar til at hjælpe.